aievea…

chestii mici si mari din viata noastra

N-ai bilet ha?

Posted by aievea pe Februarie 28, 2009

Timisoara, fata de Petrosani si alte orase mai mici, din care se pleaca spre ceva mai bun, e cu totul diferit. De la cele 2-3 strazi principale inguste din micul oras, dai acuma de o adevarata jungla si aglomeratie de diferite chestii. Si cum omul ii o fiinta foarte adaptabila, mai ales daca ii si ardelean gaseste diferite solutii la probleme.
Una dintre astea ar fi mijloacele de transport in comun. Un bilet cu 2 calatorii costa 2,5 RON, care mie mi se par bani inutili asa ca mai bine merg fara bilet. Problema e ca mai exista si controale. Din experienta proprie de peste 100 de calatorii cu tramvaiul si trolebusul in care la peste 80 nu am platit pot sa fac si o statistica. Tramvaiele sunt mult mai supuse controlului decat trolebusele. Aici in Timisoara, tramvaiul 4 si 1 au cea mai mare rata de a fi controlate, mai ales intre orele 11 – 15. Tramvaiul 6, o singura data am fost prins, in rest am circulat fara probleme. In trolebus nu am fost niciodata prins!!! 100% succes.
Dar in caz ca esti prins, care sunt modalitatile de a scapa de control, respectiv politie? Am fost prins de aproximativ 6 ori. Primele dati eram inca neexperimentat si dadeam sume intre 3 si o data chiar 10 lei controlorului sa ma lase in pace. Dar cu timpul am invatat ca poti face asta si mai palpitant, dar si fara sa cheltui nici un ban. So… nu da bani la controlor!!! Asta ii exact ce asteapta el.:) In schimb, daca nu te grabesti, il lasi sa te duca la politie, unde esti chestionat in vederea platii unei amenzi de vreo 2 milioane.
Ce trebuie sa faci in cazul asta? Foarte simplu. Am fost o data inspirat si de atunci de inca 4 ori mi-a iesit fara probleme de fiecare data. Etapele ar fi:
– nu iti da numele adevarat ( ex. Laszlo Horvath), si mai bagi si un accent de ungur
-locatia( jud. Harghita, satul , aici la imaginatia fiecaruia, ex: Fekete Bura)
-ce cauti in Timisoara?( am venit la unchiu Istvan, etc). iar la imaginatie.
-ce cauti cu tramvaiul?( ma duceam la un preten din copilarie care sta…undeva unde merge tramvaiul…)
-unde sta unchiul tau?( de la opera la stanga, dup’aia 2 strazi la dreapta, arati cu degetul, explici in asa fel incat sa nu isi dea seama nimic)…:)
-buletin ? N-AM!!! (preferabil chiar sa nu ai in caz ca te perchezitioneaza)
Si daca mai pune ceva intrebari, trebuie doar sa fii creativ si sa minti mult. Plus sa fii sigur pe tine. Conteaza mult.
Asa, si cum in Romania totul ii foarte birocratic si descentralizat, sa stiti ca politia nu are o baza de date nationala a cetatenilor si in modul cum v-am explicat eu mai sus ii foarte usor sa scapi fara sa platesti bilet. Calatorii placute fara cheltuieli.:)

7 răspunsuri to “N-ai bilet ha?”

  1. Esti nebun :)).Foarte tare articolul,desi foarte rau din partea ta ca nu platesti bilet.
    Am mai auzit eu una de la cineva din Timisoara: o iei la fuga.Nu stiu cum vine asta,dar cica a experimentat.

  2. aievea said

    @ Sorina
    Si distractia unde mai e atunci?

  3. am uitat ca tu cauti distractie in orice

  4. petulaA said

    Horvath?! :)):)):)))))))))))))))))))Lazlo..
    unchiu Istvan =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  5. aievea said

    @ PetulA
    pai Ami, tre’ sa fi cat mai credibil.;))

  6. Ce am incercat si a mers bine pana acum?
    Prostuta rusinata de situatie, studenta responsabila care intarzie la facultate, tanara sensibila la soare si cu dureri de inima mostenire de la bunica, tanara cu cercei frumosi primiti de la mama, bad girl – good girl (aici eram doua, eu eram aia buna care isi calma prietena nervoasa), olteanca tupeista, baieotoiul glumet, tanara panicata si fricoasa, amarata fara nici un ban in buzunar…
    Au fost cam multe, pe unele nu le mai tin minte 🙂
    Nu am dat nicioadata bani (mi-ar fi rusine) si nu am platit nici o amenda (nu am primit).

  7. tudalex said

    Nu au legal voie sa te perchezitioneze decat politistii. Controlorii nu au acest drept.

Lasă un răspuns

 
