aievea…

chestii mici si mari din viata noastra

Poligloti la interviu ? cam da…

Posted by aievea pe ianuarie 31, 2008

Wie geht’s ?, Comment ca va?, How is it going?, Como estas?, Come va?, Как дела?, 你好吗?
Ganz gut, danke! , Je suis bien merci!, I’m fine, thanks!, Yo estoi mui bien, gracias!, Multo bene, grazie!, Ладно, Спасибо!, 很好, 谢谢!
Se inteleg destul cred ca frazele astea internationale, nu?. Bine mai putin ultimele 2, rusa si chineza-mandarina, care nu prea cred ca ii nevoie sa le stim.;)).
Se pare ca in ziua de astazi, in afara competentelor normale si diplomelor ti se mai cere sa stii minim 2 limbi straine ca sa faci rost de un serviciu calumea.
Dupa revolutie, perioada copilariei mele, a fost un mare noroc ca televiziunea romana a ales ca filmele sa fie subtitrate si nu dublate, iar apoi, cam pe la jumatatea anilor 90′, a fost introdusa televiziunea prin cablu, cu atat apreciatul Cartoon Network in limba engleza si super RTL in limba germana. Intr-adevar pot spune ca pentru mine capitalismul inseamna acces la chestiile astea, si dup’aia restul.;)). Si cu ce m-au ajutat, si nu numai pe mine ci pe multi altii chestiile astea? Foarte simplu. Multi tineri in jurul varstei mele cunosc limba engleza foarte bine, procentul in Europa fiind mai ridicat in Marea Britanie,desigur, Olanda si tarile scandinave.Deci unul din avantajele categorice ale televiziunii.
Franceza, a 2-a limba internationala dupa engleza, am invatat-o din clasa a 2-a, si s-a prins ceva de mine, dar, cam greu cu vorbitul. Ne pas d’exercises.C’est la vie mes amis. Dar are o rezonanta placuta si suna fain, mai ales in melodiile lui Edith Piaf, cu r-ul accentuat.Mi-ar placea sa vb franceza, insa nu prea am avut eu noroc cu limba asta.
Ja, und die deutsche Sprache. Asta ii cam complicata. Sunt student la relatii internationale sectia de limba germana, invat germana de vreo 2 ani, spre deosebire de marea majoritate a colegilor mei care fac de la gradinita, si mi ceva mai greu. Dar daca am reusit sa iau testul de admitere, de ce nu? Limba, gramatical nu este foarte complicata, insa sunt anumite chestiuni care nu pot fi gandite dupa teorie, precum in engleza si franceza, ci se deprind prin exercitiu.
Ai ai aiaa, andele ariba, Speedy Gonzalez.;)) Espanyol. Probabil datorita telenovelelor, si in masura mai mica a lui Speedy Gonzales,;)), a 2-a limba straina ca numar de cunoscatori in Romania. Mai nou si datorita exodului inspre Spania al celor aproximativ 3 milioane de romani ce lucreaza acolo. O studiez ca si materie optionala la facultate, si pot spune ca am ramas surprins sa vad cat de bine stiu fetele din Romania spaniola, eu fiind cam bata. Suntem 5 baieti, si un amfiteatru de fete.;)) Adevarul ii ca imi place la spaniola. Limba ii foarte usoara daca esti interesat sa o inveti.
Mamma mia!!! Pizza e spaghetti. Asta mi-a venit acuma in cap in legatura cu limba italiana, precum probabil la majoritatea oamenilor de pe Pamant.;)) Am facut 3 ani la scoala, ii usoara, dar nu am avut niciun interes. Dar nu cred ca am facut prea bine pentru ca se pare ca incep sa vina tot mai multi investitori italieni in Romania.
Ultimele 2 trecute la saluturi acolo, rusa si chineza, stiute, una de bunicii nostri mai bine, iar cealalta de cei care vor ceva mai exotic la materia optionala de la faculta, nu mai sunt, sau nici nu prea au fost asa cautate, insa da bine sa ai pe C.V., una din astea 2 sau japoneza, sarba, poloneza, etc, ca ai reusi sa impresionez in oarecare masura.
Ok. Si acuma sa revin la ce sa cauta la un interviu in legatura cu limbile straine.
Aici in Timisoara cele mai cautate sunt engleza si indeaproape germana.Sa nu uitam ca nu demult pe aici stateau cateva zeci de mii de nemti.Se pare ca nu ii neaparat sa stii gramatical sau sa scrii, ci sa cunosti limba destul de bine ca sa te intelegi cu angajatorii sau cu colaboratorii. Asta presupune cunoasterea vocabularului de baza sau o parte importanta din acesta, vocabularul de baza avand cam in fiecare limba intre 1500-2000 de cuvinte. Deci nu suna cam asa greu nu?
Frustrant ii cand intelegi si nu prea iti vin cuvintele. Asa mi se intampla mie cateodata cu germana, insa gasesc eu cumva sa ma fac inteles.
Din experienta destul de limitata, dar mai ales din auzitele de la altii mult mai experimentati ca mine, se pare ca totusi engleza si germana sunt cele mai folositoare limbi straine pentru un tanar roman pentru a-si gasi un serviciu mai usor in tara. Asa ca daca citeste vreun parinte de copil ceva mai mic, ii recomand sa faca un efort ca micutul sa invete engleza iar daca este posibil si germana. Nu o sa regretati sigur peste ceva ani.

4 răspunsuri to “Poligloti la interviu ? cam da…”

  1. Carina said

    Din ce am observat eu si italiana e la mare caitare prin timisoara….

  2. J.Mihai said

    Mna pe mine m-a ajutat doar engleza, dar am folosit si franceza in unele discutii ( da…ai ramane mirat de faptul ca inca stiu franceza ).

    Cu germana …ce sa zic. Inteleg franturi in ultima vreme dupa ce aud nemteste asa de des, dar nu pot sa vorbesc, stiu si eu Wie sind sie ? .. sper ca am scris bine acum 🙂

  3. Adeline said

    Pai da… si eu trebuie sa multumesc Cartoon Network-ului pentru ca stiu engleza. La scoala am studiat foarte putin ani si totusi am luat Cambrdige-ul. Germana la fel am invatat-o singurica, prin generala, uitandu-ma la desene animate. Din pacate exersez foarte rar dar mie imi place foarte mult limba germana, mai ales micilor complicatii ce trebuie sa le simti, nu sa le inveti. Franceza, spaniola… astea-s mizilic… Le-am studiat ani la rand, ajunge. 😛

  4. Andrei said

    J. Mihai sa stii ca ,,Wie sind sie?” inseamna cum sunteti, care sincer nu cred ca inseamna mare lucru:D.

Lasă un comentariu